ANPC înființează Comandamentul pentru Energie, în contextul numeroaselor reclamații legate de facturi Recomandat

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) înființează Comandamentul pentru Energie, ca urmare a numărului mare de reclamații depuse de cetățeni în contextul facturării consumului de energie electrică și de gaze naturale către consumatorii persoane fizice, se menționează într-un comunicat remis joi de instituție și citat de Mediafax.

Totodată, ANPC a decis înființarea Comandamentului pentru Energie din cauza complexității neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu, se precizează în comunicat.

Noua structură va reuni comisari ANPC din toată țara și va include echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamații din partea cetățenilor este mai mare, pentru a putea efectua cu celeritate verificările necesare.

Comandamentul pentru Energie are rolul de a gestiona rapid volumul de informații sosite în urma controalelor de pe întreg teritoriul țării și de a asigura colaborarea cu alte instituții ale statului abilitate în soluționarea problemelor evidențiate de control atunci când acestea depășesc competențele ANPC.

Comandamentul pentru Energie va fi coordonat de președintele ANPC, Mihai Culeafă, și de directorul general al ANPC, Paul Anghel, și va funcționa până la data de 31 martie 2022, termenul până la care acționează Legea 259/2021.

ANPC transmite consumatorilor etapele pe care aceștia trebuie să le parcurgă atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă:

- să verifice dacă valoarea consumului din factură este în limitele celei prevăzute în contract;

- să verifice dacă prețul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică și 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât prețul total, cu toate taxele incluse, să nu depășească 1 leu/kWh la energie electrică și 0,37 lei/kWh, la gaze naturale;

- să existe rubrica de preț compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie după 1 noiembrie 2021.

Atunci când consumatorii constatată că cel puțin una dintre aceste situații este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv, se menționează în comunicatul ANPC.

În continuare, dacă acest demers nu se soluționează, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris către Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor, însoțită de o copie a facturii, precum și de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării realizate de către consumator.

De asemenea, ANPC a alocat un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate îmbunătățirii comunicării cu consumatorii pe tema energiei electrice și a gazelor naturale.

Astfel, pentru reclamații, consumatorii pot apela numărul de telefon 021 307 67 89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.