Parlamentul European a adoptat o directivă care îi afectează dur pe transportatorii români de marfă Recomandat

Pachetul Mobilitate 1 prevede obligația întoarcerii camioanelor acasă (țara de stabilire) la fiecare opt săptămâni, indiferent dacă sunt încărcate sau goale, ceea ce creează costuri suplimentare uriașe pentru transportatorii din România. Această obligație a fost justificată ca o necesitate de asigurare a condițiilor sociale și a protecției mediului. Însă, impactul acestei obligații asupra pieței și a mediului a fost complet ignorat în procesul de elaborare a Pachetului Mobilitate 1, în ciuda justificării sale ca mijloc de realizare a Pactului Ecologic, arată transportatorii.Această obligație nu ar crea nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Franța, dar conform analizei preliminare a UNTRR, întoarcerea obligatorie acasă a camionului ar duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de afaceri de 10-14%, scrie g4media.

Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică. Aceasta măsură va conduce la creșterea cu 1.160 de tone de emisii de CO2 / zi sau 418.000 tone / an. Mai mult, ar crește exponențial riscul pentru siguranță rutieră din cauza traficului suplimentar.

Transportatorii arată că prevederea propusă referitoare la obligația de întoarcere acasă a camionului fără o reală evaluare a impactului ar putea constitui o încălcare a articolului 91 (2) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene „TFUE” potrivit căruia atunci când se adoptă norme comune privind transporturile internaționale, trebuie avute în vedere cazurile în care aplicarea lor ar putea afecta grav nivelul de trai și de ocupare a forței de muncă în anumite regiuni, precum și exploatarea echipamentelor de transport.

Legislația votată de Parlamentul European prevede și obligația companiilor de a organiza întoarcerea acasã a șoferilor la fiecare patru sãptãmâni, o prevedere despre care transportatorii susțin că ar încălca libertãțile fundamentale ale UE, potrivit cãrora șoferul va fi liber sã aleagã destinația / locația pentru perioada sa de repaus. Odată cu intrarea în vigoare a legislației, peste 60.000 de șoferi ar trebui sã se întoarcã acasã la fiecare 3 sau 4 sãptãmâni, fapt ce va necesita creșterea capacitãții de transport și, conform estimãrilor UNTRR, ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea asigurãrii transportului pentru 2000 – 3000 șoferi zilnic, potrivit g4media.

Pachetul Mobilitate 1 interzice efectuarea în vehicul a perioadelor de odihnã sãptãmânale normale, departe de bazã. Aceastã interdicție are loc într-un moment în care existã o deficiențã doveditã de locuri de parcare sigure, dotate corespunzãtor și securizate pe rețeaua principalã de drumuri europene. Prin urmare, obligația de a se odihni în afara cabinei ar trebui impusã numai în legãturã cu disponibilitatea locurilor de parcare sigure și securizate în UE. Interzicerea repausului în cabinã poate pune chiar șoferii în pericol. Acest lucru este valabil în special în circumstanțele actuale (etapa post-pandemie COVID-19 pe termen lung) în care dormitul în cabinã ar proteja sănatatea șoferilor, potrivit reprezentanților industriei din România.

 

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.